Verzending
Alle genoemde prijzen op Sportus.nl zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten. De eventuele verzendkosten worden automatisch door ons systeem berekend alvorens over te gaan tot betaling. Dit verschilt uiteraard per land van bestemming.
Bij Sportus.nl gelden de volgende verzendkosten:
De kosten voor bestellingen buiten Nederland zijn afhankelijk van de bestemming en worden automatisch door ons systeem berekend alvorens over te gaan tot betaling.
De bestelling wordt afgeleverd op het adres welke u als factuuradres heeft aangeduid, tenzij u in het bestelformulier hebt aangegeven dat de bestelling op een ander afleveradres afgeleverd dient te worden dan het factuuradres. Wanneer er meer artikelen in uw order zijn besteld en deze niet direct leverbaar zijn, dan zullen deze voorradige artikelen worden gereserveerd totdat uw order compleet is.
De leveringstermijn varieert per product en maat. Voor de meeste items geldt echter dat deze op voorraad zijn. Deze zullen normaal gesproken binnen één werkdag na betaling binnen moeten zijn op uw afleveradres. Wanneer u het exacte actuele voorraadpeil wilt weten van een bepaald product, neem dan gerust contact op met de Sportus Klantenservice. Dit kan via: klantenservice@sportus.nl of bellen via telefoonnummer: 088-4260000 (*lokaal tarief)
Wanneer uw bestelde artikel op voorraad is, zal deze normaal gesproken binnen een werkdag na betaling binnen moeten zijn op uw afleveradres. Echter zijn wij afhankelijk van de bezorgdiensten. Wij garanderen in ieder geval dat uw bestelling - indien bij ons op voorraad - nog dezelfde werkdag wordt aangeboden aan de bezorgdienst ter verzending naar uw afleveradres. Het is gebruikelijk dat de bezorgdiensten uw bestelling twee keer aanbieden. Mocht u niet aanwezig zijn op het afleveradres, dan laten zij een notitie achter waar het pakket opgehaald kan worden.
Indien het bestelde product tijdelijk niet op voorraad is, kan het voorkomen dat nalevering uiteindelijk niet meer mogelijk is. In dat geval berichten wij u zo spoedig mogelijk en komt uw bestelling te vervallen. Alle gemelde of vermelde leveringstermijnen zijn slechts een indicatie en leiden niet tot enig recht of aansprakelijkheid. Uiteraard krijgt u de mogelijkheid tot restitutie of vervanging van uw product. Wanneer u een foutief adres heeft opgegeven voor de levering, dan zijn de extra verzendkosten voor uw rekening. Dit geldt ook wanneer een levering niet is opgehaald op het postkantoor of wanneer het pakketje is geweigerd door de ontvanger (ongeacht of de postbode wel of niet een briefje heeft gedeponeerd) en wederom bij ons geretourneerd is, dan zijn ook de extra verzendkosten voor het opnieuw verzenden van de order voor uw rekening. Bij overschrijding van de maximale levertijd van 5 weken hebt u het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Hiervoor dient u contact op te nemen met Sportus.nl Klantenservice. Eventuele betalingen worden in dat geval binnen enkele werkdagen na de kennisgeving aan u gecrediteerd.
Bij foutieve leveringen dient u ons altijd telefonisch of via de e-mail op de hoogte te brengen, alvorens u producten retourneert. Wij zullen u het juiste retour adressen verschaffen zodat hiervoor geen onnodige kosten hoeft te maken. Zodra deze artikelen zijn ontvangen en gecontroleerd ontvangt u alsnog de juiste producten op uw afleveradres.
U kunt contact opnemen via: klantenservice@sportus.nl of bellen via telefoonnummer: 088-4260000 (*lokaal tarief)
Retouren/Ruilingen
Bij Sportus.nl kunt zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week simpel en snel je uw ruiling/ retour afhandelen.
De ruilprocedure is als volgt:
U heeft het recht om het product binnen 14 dagen na ontvangst te ruilen, mits het betreffende product onbeschadigd is, niet gedragen, gewassen of anderszins duidelijk gebruikt of bewerkt is en indien mogelijk voorzien is van de originele verpakking en (info)kaartjes. Uiteraard beschouwen wij een gepast artikel niet als een gedragen artikel.
Bewaar artikelen ook niet in een rokerige ruimte of in een keuken aangezien artikelen met een geur niet als retour geaccepteerd worden.
Ook bij parfum heeft u tot 14 dagen na ontvangst de tijd om het product te ruilen of retourneren. Het is wel van belang dat het product ongebruikt is, compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit. Producten die beschadigd, niet compleet of waarvan de sealing is verwijderd komen niet in aanmerking voor ruiling of restitutie.
Vanuit hygiënisch oogpunt gelden er voor ondergoed aanvullende ruil/ retour voorwaarden. Ondergoed mag vanuit hygiënisch oogpunt niet gepast/ gedragen worden (ook niet over andere kleding). Wanneer de officiële verpakking geopend is, dan is ondergoed direct uitgezonderd van de retour/ ruil procedure.
LET OP! Een gepersonaliseerd product, zoals een met (eigen) naam en/of nummer bedrukt voetbalshirt of jack, is uitgesloten van ruiling en retour. Dit betreft ook de producten welke op onze webshop staan afgebeeld met een bedrukking (naam en/of nummer). Deze dienen namelijk ook door ons bedrukt te worden en gelden als een personaliseerd product. Zie de pagina Bedrukkingen & Personalisatie voor meer informatie.
Bij korting of een gratis product gelden specifieke regels. Lees deze goed door!
Wanneer u het actieproduct wenst te retourneren, dan dient u het eventuele gratis product ook retour te sturen naar Sportus. Bij kortingen moet u het volledige bedrag betalen van het artikel dat u - naar aanleiding van het actieproduct - heeft ontvangen. Sportus behoudt het recht - het restant bedrag - aan u te berekenen.
Voor aanvullende vragen kunt u altijd een e-mail sturen naar de klantenservice op: klantenservice@sportus.nl of bellen via telefoonnummer: 088-4260000 (*lokaal tarief)